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가치 관점에서 본 판촉유형 및 판촉이용행동에 관한 연구

Title 
가치 관점에서 본 판촉유형 및 판촉이용행동에 관한 연구
Other Titles 
A Study on Sales Promotion Type and SP Behavioral Intention based on Value
Authors 
강용수
Issue Date 
2000
Journal 
연구논문집
Vol. 
Vol.27
Issue 
No. 1
Pages 
543-551
Abstract 
본 연구에서는 판촉이 전체적인 마케팅 전략에서 보면 단기적인 요소이고 즉각적인 반응을 자극하는 것이지만 고객들이 경쟁사 제품을 구매(브랜드 전환)하지 못하도록 할 뿐 아니라 지속적으로 고객과의 관계를 유지시키는 측면에서도 유용한 도구로 쓰일 수 있음을 주장한다. 이러한 관점에서 실제 현상(유인과 보상의 혼용, 가격/비가격적 요소의 혼용)에 기초한 판촉의 유형분류를 제안한다. 그리고 나서 판촉에 대한 소비자의 지각된 가치와 이들 판촉유형과의 관계를 통해 소비자의 판촉 이용행동을 이해할 수 있는 개념적 모델 및 향후 연구과제를 제안한다.
The purpose of this paper is to examine the hypothesis that sales promotions, which are a part of the entire marketing strategy, are not only the key factor that can bring immediate responses from customers in a short time of period but also an effective tool that can keep a stable and continuous relationship with customers by preventing them from purchasing competitors' products (Brand Switching). In this respect, this paper shows sales promotion type based on realistic factors (such as the combination of attraction and rewards / prices and non-price factors). This study also suggests conceptual models and further research topics which can understand customers' responses towards sales promotions by defining the relationship between customers' perceived value and this sales promotion type.
URI 
http://repository.uc.ac.kr/handle/2014.oak/1113
ISSN 
1598-3390
Appears in Collections
14. 유통경영과 > 연구논문

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