울산과학대Repository

Browse

Browse

Browse

Detailed Information

metadata downloads

인터넷 쇼핑고객의 쇼핑몰 전환행동에 관한 연구

Title 
인터넷 쇼핑고객의 쇼핑몰 전환행동에 관한 연구
Other Titles 
The Consumer' Switching Behavior on Internet Shopping Mall
Authors 
서용한
Issue Date 
2004
Journal 
연구논문집
Vol. 
Vol.31
Issue 
No. 1
Pages 
107-123
Abstract 
인터넷이라는 새로운 매체가 비즈니스 영역에 적극적으로 활용되면서 전자상거래의 규모가 급속히 성장하고 있다. 이러한 인터넷 비즈니스의 성장으로 인터넷 소비자 연구에 관한 연구도 활발하게 이루어지고 있다. 이러한 맥락에서 본 연구는 인터넷 마케팅 분야에서 많은 관심을 모으고 있는 소비자 이탈행동을 설명하는데 있어 기존 연구모델의 한계점을 평가하고, 이를 보안할 수 있는 대안으로 catastrophe 이론을 제안하고, 그 적용가능성을 검토하는데 목적이 있다.
Internet allows businesses to collect customers' information, to contact on individual base, and to communicate bilaterally. Much increased interest has many researchers make effort to verify the relationships between consumer' switching behavior and dissatisfaction. But attempts to model consumer' switching behavior rely on linear assumptions regarding the effect of various causes(e.g., dissafaction, alternetive attraction) on the consumer reaction to internet shopping mall. In this paper, It is investigated and operationalized a model which relaxes the linearity assumption. It's applied a carastrophe theory to consumer' switching behavior on internet shoppin mall.
URI 
http://repository.uc.ac.kr/handle/2014.oak/1242
ISSN 
1598-3390
Appears in Collections
14. 유통경영과 > 연구논문

Files in This Item:

File SizeFormat 
5672040109.pdf2.59 MBAdobe PDFView
qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.