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4行程 디이젤 機關의 體積 效率에 關한 硏究

Title 
4行程 디이젤 機關의 體積 效率에 關한 硏究
Other Titles 
A Study on the Volumetric Efficiency of Four-stroke Diesel Engine
Authors 
송재익
Issue Date 
1983
Journal 
연구논문집
Vol. 
Vol.8
Issue 
No. 1
Pages 
1-9
Abstract 
4행정 디이젤 기관의 개스교환은 기관성능에 미치는 중요한 인자를 여러 가지 포함하고 잇다. 그중에서 체적 효율을 파악한다는 것은 기관의 설계 및 성능을 알기 위해서 중요한 일이다. 따라서 본 논문에서는 밸브중첩시의 by-pass 공기량계산에 필요한 1. 흡·배기 밸브의 유량계수를 실험 및 이론해석에 의하여 규명하였고 2. 등가 오리피스 개념을 도입하여 소기계수를 구하고 흡입공기량과 3. by-pass공기량을 구하여 순간 체적 효율을 구하므로 기관의 설계 및 특성을 파악하는데 기초를 만들었다.
The exchange of gas in four-stroke Diesel Engine involves various important factors which have influence on the engine performance. In order to understand the design and the performance of an engine, first of all, it is necessary to get hold of volumetric efficiency. Accordingly, in this paper I figured out: (1) flow co-efficient of in-let and exhaust valve by a series of experiments and theoretical interprotation of, which is useful for the computation of by-pass air flow. (2) Scavenge factor through the concept of equivalent orifice. (3) momentary volume efficiency throuch the yield of in-let air flow. In conclusion, I came to get the foundation for grasping the design and the Characteristics of the engine.
URI 
http://repository.uc.ac.kr/handle/2014.oak/777
ISSN 
1598-3390
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04. 기계공학부 > 연구논문

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