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사이클 시뮬레이션에 依한 스파이크 點火機關의 火炎速度에 關한 硏究

Title 
사이클 시뮬레이션에 依한 스파이크 點火機關의 火炎速度에 關한 硏究
Other Titles 
A Study on Flame Velocity of Spark Ignition Engine by Cycle Simulation
Authors 
李秉海
Issue Date 
1985
Journal 
연구논문집
Vol. 
Vol.10
Issue 
No. 1
Pages 
1-9
Abstract 
스파아크 點火機關의 火炎은 스파아크 프러그에 依해 球形으로 燃燒室內로 傳播되는 것으로 假定하며 本 硏究에서 火炎速度 W_l=[(1.087 × 10 exp(4))/((10 exp (4)/T_b)+(900/T_m)^(4.938))]·P^(-0.09876)으로 表示되는 層流火炎速度와 W_t=ff×W_l로 나타내어지는 亂流火炎速度로 區分한다. 이들 速度를 豫測하기 爲해서 사이클 시뮬레이션에 依한 실린더 內의 壓力-크랭크角 線圖를 實驗値와 理論値를 比較檢討하여 이들 값이 잘 一致하는 경향임을 파악하고 또 火炎速度에 對해서는 Samaga의 硏究와 比較하였다. 火炎速度를 보다 實際速度에 가깝도록 豫測하기 爲해 實驗에서 얻은 基準値를 토대로 다음과 같은 사실을 규명하였다. ⅰ)機關의 吸入負壓이 增加하면 亂流火炎速度는 減少하고 層流火炎速度는 增加한다는 것을 알았다. ⅱ) 等價比인 φ=1.05부근 즉 약간 濃厚한 값에서 最大의 亂流火炎速度를 갖는다.
A flame propagation model, which is based on the burning velocity of the gaseous mixture. gives the pressure and temperature history in the cylinder. In this model the flame was assumed to propagate across the combustion cylinder as a spherical front centered around a spark plug. In this model combustion chamber was divided into two zone, burnt and unburnt zone, and the convective heat transfer from cylinder contents to cylinder wall was considered. In the turbulence, the turbulent flame velocity W_t is used instead of laminar flame velocity W_t and relation between them is expressed as follows. W_t=ff·W_t ff is a flame factor that allows for the many parameter that affect the burning velocity in the combustion chamber.
URI 
http://repository.uc.ac.kr/handle/2014.oak/807
ISSN 
1598-3390
Appears in Collections
04. 기계공학부 > 연구논문

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