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스파아크 點火 自動車機關의 排氣排出物에 對한 컴퓨터 시뮬레이션

Title 
스파아크 點火 自動車機關의 排氣排出物에 對한 컴퓨터 시뮬레이션
Other Titles 
Computer Simulation for Exhaust Emissions in Spark Ignition Automobile Engine
Authors 
李秉海
Issue Date 
1986
Journal 
연구논문집
Vol. 
Vol.11
Issue 
No. 1
Pages 
1-8
Abstract 
最近 自動車의 普及臺數가 急增함에 딸라 排氣排出物로 因한 公害問題가 날이 갈수록 심각해지고 있다. 이에 著者는 旣存의 機關에서 運轉條件 및 設計條件에 따라 Emission이 어떻게 달라지는가를 平衡熱力學 모델을 利用하여 豫測해 보고 Emission 量을 보다 實際에 가깝게 豫測하기 爲해 먼저 壓力-크크랭角線圖를 通해 實驗値와 豫測値와 比較하여 그 傾向과 값이 거의 一致하는가를 檢討한 후 實驗에서 얻어진 基本값을 使用하여 시뮬레이션에 依해 다음과 같은 結論을 얻었다. ⅰ) 等價化 φ의 變化에서는 φ=0.90인 경우의 NO 濃度가 제일 높다. ⅱ) 本시뮬레이션에 있어서 壓縮比 ε이 가장 큰 ε=9.0에서 NO, CO_2 生成量이 가장 많다. .
It has been established that smog is formed, as a results of photochemical reations in the atmosphere from two pollutants that is, nitric oxide and unburned hydrocarbons produced primarily by automobiles. The amounts of NO, CO and CO_2 etc. developed during the combustion and expansion processes of the spark ignition engine cycle have been calculated using different equilibrium formulations for a range of equivalence ratio, engine speed, compression ratio, and spark advance. Emission concentrations were calculated in the individual elements of burned gas assuming equilibrium twelve chemical species were taken into consideration.
URI 
http://repository.uc.ac.kr/handle/2014.oak/826
ISSN 
1598-3390
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04. 기계공학부 > 연구논문

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