울산과학대Repository

Browse

Browse

Browse

Collection home

연구논문 : [25]

Resultes 1-20 of 25

Item hits
·한중일 FTA : 상생의 관점
A Korea-China-Japan FTA : A Win-Win view of Growth
백일; 유통경영과
12
1
2015
·인터넷 쇼핑고객의 쇼핑몰 전환행동에 관한 연구
The Consumer' Switching Behavior on Internet Shopping Mall
서용한; 유통경영과
Vol.31
No. 1
2004
·인터넷 기술특성과 소비자의 사이버경험에 관한 연구
A study on Internet technique characteristic and consumer's Internet experience
강용수; 유통경영과
Vol.27
No. 2
2001
·가치 관점에서 본 판촉유형 및 판촉이용행동에 관한 연구
A Study on Sales Promotion Type and SP Behavioral Intention based on Value
강용수; 유통경영과
Vol.27
No. 1
2000
·비지니스용 퍼스널 컴퓨터의 활용 실태에 대한 조사 연구
An Investigation on Actual Condition of Personal Computer for Business Affairs
고재중; 유통경영과
Vol.20
No. -
1995
·OA전공 여직원의 담당 직무 실태와 OA교육의 전개 방향
The Duties on Female Clerks in Charge of Office Automation and Directions for Better Education of Office Automation
고재중; 유통경영과
Vol.19
No. -
1994
·중소 제조업체 OA 추진 실태 조사 연구
A Research on the Actual Condition of Office Automation in Small and Medium Manufacturing Industry
고재중; 유통경영과
Vol.15
No. 1
1990
·울산지역 제조업체 OA현황과 OA추진 방안에 관한 고찰
A Study on the Present Condition and Promotive Method of Office Automation on Manufacturing Industry in Ulsan Area
고재중; 유통경영과
Vol.15
No. 1
1990
·在來市場에 대한 消費者 態度에 관한 考察
A Study of Consumer Attitudes on coventional retail market
高在重; 유통경영과
Vol.14
No. 2
1989
·체면이 명품소비행동에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on How Chemyon Influence Consuming Behaviors for the Luxury Brands
서용한 ( Yong Han Suh ); 오희선 ( Hee Sun Oh ); 전민지 ( Min Ji Jeon ); 유통경영과
13
1
2010
·대학생들의 의복쇼핑성향에 따른 VM요소가 쇼핑감정과 점포충성도에 미치는 영향
The Effects of VM on Emotion for Shopping and Store Loyalty according to College Students on Clothing Shopping Orientation
서용한; 오희선; 이호정; 유통경영과
2009
·통합적 마케팅커뮤니케이션 도구로써 온라인 브랜드 커뮤니티의 역할
A Study on the role of Online Brand Community as an IMC Tool
강용수; 유통경영과
29
4
2010
·쇼핑체험과 충동구매간 관계에서 의류 구매자의 조절초점 역할에 관한 연구
The Moderating effects of clothing consumers' regulatory focus on the relationship between shopping experience and impulsive buying
서용한; 유통경영과
32
2
2013
·의류소비자의 체면중시와 관계혜택이 전환행동에 미치는 영향
The Effects of Customers' Chemyeon and Relationship Benefits on Switching Behavior for Apparel Purchases
서용한 ( Yong Han Suh ); 유통경영과
10
6
2008
·한-EU FTA 협정과 상품제조업 분야 영향
FTA between the South Korea and EU and Its Influences on Manufactured Goods
백일; 유통경영과
34
2010
·한중 FTA 협상과 상품 제조업 영향
South Korea-China FTA Negotiation and Its Influence on the Manufactured Goods
백일; 유통경영과
9
3
2012-08
·한중 FTA 협상과 상품 제조업 영향
South Korea-China FTA Negotiation and Its Influence on the Manufactured Goods
백일; 유통경영과
9
3
2012-08
·한국적 디자인을 위한 이미지 평가와 선호에 관한 연구
A Study on Image Assessment and Preference for Korean Design
서용한; 오희선; 유통경영과
11
1
2008-04
·한국형 자주관리기업 발전방안 연구 :버스 협동조합 자주관리 사례를 중심으로
A Research of Development Plan of Korean Self-Managing Companies : Centering around Cases of Bus Cooperative Associations
백일; 유통경영과
5
3
2008-08
·이동통신사의 보상프로그램에 대한 지각된 가치가 고객만족에 미치는 영향 : 성별의 조절효과를 중심으로
Effect of Perceived Value on Customer Satisfaction in Reward Programs of Tele-Communication Firms - Focusing on the Moderating Effect of Sex Role
강용수; 유통경영과
11
8
2011-08